Friday, February 1, 2008

Bidang Tani..Aku nak tanam ape erkk???

Kuala Terengganu - Febuari 2008 : Setelah aku pikir masak-2, rasanya baik aku pilih benda-2 yg boleh di masak dan boleh dijual... Tapi apekebenda yg nk buat tu?? Goreng pisang ? Ubi ketuk? Jambu madu? Mempelam?

Angan-2 dah ada, tapi apa yg nak di buat tu plak xder..aku nk tanam ape nih? Ada yg bagi cadangan tanam cendawan, tanam pisang, tanam cendana, tanam cili, tanam serai....dan banyak lagi ler..nasib baik xder yg cadang tanam mayat..kalo tak mau aku side kick jer si pencadang tu..

Satu hari, aku gi ler kenduri sepupu aku kat KUala Terengganu (Idea bulan December 2007, bulan Febuari 2008 tak buat ape2 lagi..keh3)..Pastu ade ler member aku call bg tau ada orng cari tanah utk di sewa..Orng tu nk buat projek serai katanya.. Member aku pun cite ler serba sedikit pasal projek serai tu...Tiba-2 lak aku jadi bersemangat nk jadi petani yg berjaya..he3...

Sebenarnya aku xder pun tanah..Tanah bapak aku ade ler..Luas lebih kurang 1.5 ekar..Tanah atas bukit...Yang dah lebih kurang 10 tahun tak terusik...Camner lah gamaknyer tanah tu sekarang? Dah macam hutan simpan kot...Pasnie aku cadang nk gi buat site visit kat tanah bapak aku tuh...Continue lagi lah nampaknya...

1 comment: